Śmiertelni wrogowie szykują się przeciwko tobie. Twój lud jest gotowy, aby sprostać wyzwaniu! Stwórz historię cywilizacji I ROZWIŃ JĄ W PRĘŻNE IMPERIUM.
Oznacza to że w twoich rękach spoczywa los jednego z wielkich mocarstw. Aby to osiągnąć, wybierz jedną z ośmiu różnorodnych nacji, z których każda ma swój unikatowy styl i wymaga innego podejścia. Dlatego podbijaj nowe terytoria, twórz wiekopomne wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę. Następnie prowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w potężne imperium. Uważaj jednak, zbyt gwałtowne zmiany prowadzą do buntów, które mogą zachwiać twoją cywilizacją, a zbyt wolny rozwój pozostawi cię w tyle za wrogami i pozostanie po was tylko wzmianka w annałach historii.
Imperium: Legendy to gra karciana, w której prowadzimy wybraną przez siebie cywilizację, aby stała się dominującym imperium. Co więcej podczas gry dokonujemy wyborów dotyczących postępu naukowego i kulturalnego oraz podbijamy nowe ziemie i dbamy o równomierny rozwój. Należy pamiętać, że każda z wybranych cywilizacji jest asymetryczna i może być dowolnie zestawiana. Do wyboru mamy: Arturian, Atlantydów, Egipcjan, Maurjów, Minojczyków, Olmeków, Qin i Utopian, a dodatkowo każdym pudełku znajdziecie również przeciwnika do rozgrywki solo.
nOTKA HISTORYCZNA IMPERIUM
Należy pamiętać, że Imperium to gra, w której warstwa fabularna jest mocno oparta na dziejach narodów i imperiów pojawiających się w historii świata w okresie 3100 p.n.e. – 1066 n.e. Pomimo, że w początkowym etapie projektu dokładność historyczna i chęć wiernego odwzorowania znanych i zbadanych faktów były najwyższym priorytetem, to jednak w procesie tworzenia stopniowo ustępowały miejsca potrzebom dostosowania ich do mechaniki gry. Mechanika budowania talii jest bez wątpienia całkowicie abstrakcyjna, a idea ciągłego i nieuniknionego przeobrażania się narodów w imperia jest w swojej istocie niezgodna z faktami historycznymi.
Dodatkowo, słowa występujące w grze, takie jak barbarzyńska, imperialna czy archaiczna, nie odnoszą się bezpośrednio do historii, a są terminami stworzonymi na potrzeby mechaniki gry. Podobnie jak sformułowanie nacja nie określa niekiedy prawdziwych ludów znanych z historii świata. Atlantydzi, Arturianie czy Utopijczycy to fikcyjne, mityczne narody, natomiast Minojczycy, Grecy i Macedończycy, choć reprezentują różne nacje, wywodzą się z antycznych ludów dzisiejszej Grecji i Macedonii. Nacja Qin obejmuje nie tylko dynastię Qin, znaną z chińskiej historii, ale także dynastię Zhou i Okres Walczących Królestw. Żadna z używanych w grze talii, reprezentujących nacje, nie jest w stanie w pełni oddać złożoności, a także bogactwa kulturowego i historycznego narodu, który reprezentuje.
Gracze
1-4
Wiek
14+
Czas gry
60-120 min
Mocne strony gry
- Ogromne zróżnicowanie
rozgrywek dzięki licznym unikalnym taliom nacji. - Głębia strategiczna.
- Rozbudowany i wymagający wariant solo.
Parametry techniczne
Wymiary: 27,5 x 19 x 6,5 cm
Waga: 1050 gram
Opakowanie zbiorcze: 6 sztuk
Kategoria: Gra karciana
Wydawca: Lucrum Games
SCD: 159,90 zł
EAN: 5904305400167
Zawartość pudełka Imperium: Legendy
- 29 kart Arturian
- 22 karty Atlantydów
- 23 karty Egipcjan
- 24 karty Maurjów
- 23 karty Minojczyków
- 26 kart Olmeków
- 25 kart Qin
- 21 kart Utopijczyków
- 83 karty wspólne
- rynek – składający się z 3 płytek
- 1 karta przesilenia
- 4 karty systemu
- 21 żetonów zaznaczenia
- 18 żetonów akcji
- 6 żetonów trybu solo
- 1 kość sześcienna
- 39 żetonów zasobów
- 39 żetonów populacji
- 39 żetonów postępu
Galeria
Do pobrania
Instrukcja
Instrukcja trybu solo
Karty – errata
Karty nacji – errata