Przejdź do treści

Imperium: Antyk

Śmiertelni wrogowie szykują się przeciwko tobie. Twój lud jest gotowy, aby sprostać wyzwaniu! Stwórz historię cywilizacji I ROZWIŃ JĄ W PRĘŻNE IMPERIUM.

Oznacza to że w twoich rękach spoczywa los jednego z wielkich mocarstw. Aby to osiągnąć, wybierz jedną z ośmiu różnorodnych nacji, z których każda ma swój unikatowy styl i wymaga innego podejścia. Dlatego podbijaj nowe terytoria, twórz wiekopomne wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę. Następnie prowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w potężne imperium. Uważaj jednak, zbyt gwałtowne zmiany prowadzą do buntów, które mogą zachwiać twoją cywilizacją, a zbyt wolny rozwój pozostawi cię w tyle za wrogami i pozostanie po was tylko wzmianka w annałach historii.

Imperium: Antyk to gra karciana, w której prowadzimy wybraną przez siebie cywilizację, aby stała się dominującym imperium. W trakcie gry dokonujemy wyborów dotyczących postępu naukowego i kulturalnego, podbijamy nowe ziemie i dbamy o równomierny rozwój. Każda z wybranych cywilizacji jest asymetryczna i może być dowolnie zestawiana. Do wyboru mamy: Kartagińczyków, Celtów, Greków, Macedończyków, Persów, Rzymian, Scytów i Wikingów. W każdym pudełku znajdziecie również przeciwnika do rozgrywki solo.

NOTKA HISTORYCZNA IMPERIUM

Należy pamiętać, że Imperium to gra, w której warstwa fabularna jest mocno oparta na dziejach narodów i imperiów pojawiających się w historii świata w okresie 3100 p.n.e. – 1066 n.e. Pomimo, że w początkowym etapie projektu dokładność historyczna i chęć wiernego odwzorowania znanych i zbadanych faktów były najwyższym priorytetem, to jednak w procesie tworzenia stopniowo ustępowały miejsca potrzebom dostosowania ich do mechaniki gry. Mechanika budowania talii jest bez wątpienia całkowicie abstrakcyjna, a idea ciągłego i nieuniknionego przeobrażania się narodów w imperia jest w swojej istocie niezgodna z faktami historycznymi.

Dodatkowo, słowa występujące w grze, takie jak barbarzyńska, imperialna czy archaiczna, nie odnoszą się bezpośrednio do historii, a są terminami stworzonymi na potrzeby mechaniki gry. Podobnie jak sformułowanie nacja nie określa niekiedy prawdziwych ludów znanych z historii świata. Atlantydzi, Arturianie czy Utopijczycy to fikcyjne, mityczne narody. Minojczycy, Grecy i Macedończycy, choć reprezentują różne nacje, wywodzą się z antycznych ludów dzisiejszej Grecji i Macedonii. Nacja Qin obejmuje nie tylko dynastię Qin, znaną z chińskiej historii, ale także dynastię Zhou i Okres Walczących Królestw. Żadna z używanych w grze talii, reprezentujących nacje, nie jest w stanie w pełni oddać złożoności, a także bogactwa kulturowego i historycznego narodu, który reprezentuje.

Gracze
1-4

Wiek
14+

Czas gry
60-120 min

Mocne strony gry

  • Ogromne zróżnicowanie
    rozgrywek dzięki licznym unikalnym taliom nacji.
  • Głębia strategiczna.
  • Rozbudowany i wymagający wariant solo.

Parametry techniczne

Wymiary: 27,5 x 19 x 6,5 cm
Waga:  1050 gram
Opakowanie zbiorcze: 6 sztuk
Kategoria: Gra karciana
Wydawca: Lucrum Games
SCD: 159,90 zł
EAN: 5904305400150

Zakup gry

Dla klientów indywidualnych

Grę można kupić w wybranych księgarniach oraz sklepach z grami na terenie całego kraju.

Dla sklepów i hurtowni

Zamówienia na grę można składać pod adresem e-mail:

Zawartość pudełka Imperium: Antyk

  • 23 karty Kartagińczyków
  • 28 kart Celtów
  • 23 karty Greków
  • 23 karty Macedończyków
  • 23 karty Persów
  • 23 karty Rzymian
  • 24 karty Scytów
  • 26 kart Wikingów
  • 83 karty wspólne

  • rynek – składający się z 3 płytek
  • 1 karta przesilenia
  • 4 karty systemu
  • 21 żetonów zaznaczenia
  • 18 żetonów akcji
  • 6 żetonów trybu solo
  • 1 kość sześcienna
  • 39 żetonów zasobów
  • 39 żetonów populacji
  • 39 żetonów postępu

Galeria

Do pobrania

Instrukcja

Instrukcja trybu solo

Karty – errata

Karty nacji – errata

Mapa zdjęcie utworzone przez wirestock – pl.freepik.com